Samen met Annemarie, praktijk voor coaching, mediation en advies
www.samenmetannemarie.nl
ik@samenmetannemarie.nl
KvK Rotterdam: 86205269
BTW nummer: NL004217713B54
Algemene voorwaarden voor het leveren van diensten door Samen met Annemarie, praktijk voor coaching,mediation en advies, hierna te noemen Samen met Annemarie. Opgemaakt juli 2022.
Samen met Annemarie, ingeschreven in de Kamer van Koophandel Rotterdam onder nummer 86205269 en levert diensten op het gebied van coaching, mediation en advies. Samen met Annemarie verricht haar diensten in sommige gevallen (mede) met behulp van door haar ingeschakelde derden. Samen met Annemarie kan te allen tijde de samenstelling van een team wijzigen, indien zij meent dat dit voor een goede uitvoering of continuïteit van haar dienstverlening noodzakelijk is. Met de opdrachtgever wordt de persoon of instantie bedoeld die een opdracht aan Samen met Annemarie heeft verstrekt, dan wel haar eventuele rechtsopvolger(s). De opdrachtgever is, tenzij uitdrukkelijk andere schriftelijke afspraken met Samen met Annemarie zijn gemaakt, degene die gehouden is tot betaling van de overeengekomen prijs voor de dienstverlening door Samen met Annemarie. De klant of cliënt is de persoon of personen ten behoeve van wie Samen met Annemarie haar diensten verleent. De opdrachtgever en klant/cliënt kunnen, maar behoeven niet, dezelfde zijn.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, opdrachten, werkzaamheden verricht door en overeenkomsten met Samen met Annemarie. Deze voorwaarden zijn ook van toepassing op opdrachten met opdrachtnemer, waarbij derden betrokken worden. Als één of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden vervallen, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden van toepassing. Partijen zullen in dat geval overleg plegen om vervangende bepalingen overeen te komen, waarbij voor zover mogelijk van het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling wordt uitgegaan. Samen met Annemarie behoudt zich het recht voor, deze algemene voorwaarden in de toekomst aan te passen of te wijzigen.
Offertes of prijsopgaven van Samen met Annemarie zijn uitsluitend gebaseerd op de informatie die aan haar door een (toekomstige) opdrachtgever is verstrekt. De opdrachtgever staat er voor in, dat door hem/haar beste weten alle relevante informatie voor het maken van de offerte en/of voor de opzet en uitvoering van de opdracht aan Samen met Annemarie is verstrekt. Wanneer deze informatie op enig moment onjuist en/of onvolledig blijkt te zijn geweest, behoudt Samen met Annemarie zich het recht voor, de met de opdrachtgever overeengekomen prijs voor de door Samen met Annemarie te leveren diensten alsdan eenzijdig en/of tussentijds aan te passen. De prijzen in de genoemde offertes/prijsopgaven zijn voor bedrijven exclusief BTW, andere heffingen van overheidswege en andere voor de opdracht gemaakte kosten, zoals verzend- en administratiekosten, tenzij anders is aangegeven. Voor particuliere opdrachtgevers zijn alle opgegeven prijzen inclusief. Een samengestelde prijsopgave verplicht Samen met Annemarie niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. Een opdracht wordt verleend door middel van het ondertekend retourneren van een overeenkomst die is uitgebracht door Samen met Annemarie, dan wel door het akkoord geven op de digitaal gestuurde offerte, dan wel door het ondertekenen van de coach- of behandelovereenkomst. Daarmee wordt deze overeenkomst tevens de opdrachtbevestiging. Het ontbreken van een schriftelijke accordering van de door Samen met Annemarie uitgebrachte overeenkomst laat onverlet dat de opdrachtgever wordt geacht aan Samen met Annemarie, en wel conform de condities van de offerte, opdracht te hebben verleend, wanneer en zodra met de feitelijke dienstverlening door Samen met Annemarie een aanvang is gemaakt.
Indien een tussentijdse wijziging van de opdracht of opdrachtuitvoering ontstaat op verzoek van of door toedoen van de opdrachtgever, zal Samen met Annemarie de noodzakelijke aanpassingen in de opdracht aanbrengen. Indien dit leidt tot meerwerk ten opzichte van de oorspronkelijke opdracht zal dit, zonder dat een schriftelijke opdracht vereist is, afzonderlijk aanvullend in rekening worden gebracht aan de opdrachtgever.
Samen met Annemarie zal de door haar te leveren diensten naar beste inzicht en vermogen uitvoeren. Het betreft hier echter een inspanningsverplichting; dat wil zeggen dat Samen met Annemarie niet instaat voor het succes en welslagen van die dienstverlening noch voor de mate waarin deze dienstverlening bijdraagt aan het door de opdrachtgever en/of de cliënt gestelde doel. Artikel 6. Aanbiedingen en totstandkoming van de overeenkomst Alle door het Samen met Annemarie gedane aanbiedingen/uitgebrachte offertes zijn vrijblijvend, tenzij door Samen met Annemarie uitdrukkelijk schriftelijk anders is aangeven. Aanvaarding van een aanbieding door een opdrachtgever kan uitsluitend schriftelijk geschieden.
De opdrachtgever staat er voor in dat het in de opdracht overeengekomen aantal deelnemers ook daadwerkelijk deelneemt aan de overeengekomen dienstverlening door Samen met Annemarie. Indien het afgesproken aantal uiteindelijk niet deelneemt, is de opdrachtgever desalniettemin het volledige overeengekomen bedrag als opgenomen in de offerte aan Samen met Annemarie verschuldigd. Indien een deelnemer/ cliënt door onvoorziene omstandigheden niet kan deelnemen, kan, na vooraf verkregen toestemming van Samen met Annemarie, deze plaats ingevuld worden door een andere deelnemer. Indien dit niet mogelijk blijkt, worden desalniettemin aan opdrachtgever de volledige kosten in rekening gebracht, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. De opdrachtgever verstrekt alle benodigde informatie, documenten en gegevens die Samen met Annemarie nodig heeft om de opdracht volgens afspraak uit te voeren. Als Samen met Annemarie daarom verzoekt, verschaft de opdrachtgever aan Samen met Annemarie op zijn/haar locatie kosteloos een werkruimte met telefoonaansluiting en desgewenst, eveneens kosteloos, internetaansluiting. Het betrekken of inschakelen van derden bij een opdrachtuitvoering door de opdrachtgever kan uitsluitend na voorafgaande schriftelijke toestemming van Samen met Annemarie.
In de offerte van Samen met Annemarie staat steeds duidelijk aangegeven welke tarieven en kosten er door Samen met Annemarie voor de daarin bedoelde opdracht in rekening zullen worden gebracht/doorbelast. De door Samen met Annemarie opgegeven prijzen zijn exclusief de daarover door opdrachtgever verschuldigde BTW en dienen door de opdrachtgever, vermeerderd met de verschuldigde BTW, tijdig aan Samen met Annemarie te worden betaald, tenzij expliciet anders aangegeven in de offerte.
Het honorarium van Samen met Annemarie en de door haar aan de opdrachtgever doorbelaste kosten, worden door Samen met Annemarie steeds bij schriftelijke declaratie aan de opdrachtgever in rekening gebracht. Ter keuze van Samen met Annemarie kan het gehele bedrag van de opdracht dan wel een gedeelte daarvan op voorschotbasis worden gefactureerd. Betaling door de opdrachtgever dient steeds te geschieden binnen 14 dagen na de declaratiedatum, tenzij anders vermeld in de offerte of op de factuur. Na deze vervaldag is de opdrachtgever in verzuim en is zij aan Samen met Annemarie over het bedrag van de factuur de wettelijke rente verschuldigd, zonder dat enige ingebrekestelling is vereist. Indien betaling achterwege blijft, kan de opdracht bovendien eenzijdig door Samen met Annemarie worden opgeschort, dit zonder dat Samen met Annemarie dientengevolge jegens opdrachtgever schadeplichtig kan worden. Bovendien is Samen met Annemarie in dat geval gerechtigd, de overeenkomst eenzijdig buitengerechtelijk te ontbinden. Is de opdrachtgever in verzuim met betrekking tot de betaling aan Samen met Annemarie of schiet de opdrachtgever op een andere manier tekort in het nakomen van een of meerdere op haar rustende verplichtingen, dan komen alle in verband daarmee door Samen met Annemarie te maken (incasso- en andere gerechtelijke of buitengerechtelijk) kosten voor rekening van de opdrachtgever, steeds met een minimum van 25% van de overeengekomen opdrachtsom. Bij overeengekomen periodieke betalingen is betaling voor de vervaldatum op de deelfactuur verplicht. Is de opdrachtgever in verzuim met betrekking tot de betaling van de deelfactuur aan Samen met Annemarie, dan is Samen met Annemarie gerechtigd het gehele bedrag op te eisen. Facturering in delen kan slechts in enkele gevallen plaatsvinden en alleen na bevestiging door Samen met Annemarie. Indien de deelbetalingen niet tijdig plaatsvinden is Samen met Annemarie gerechtigd om een wettelijke rente van 15% te heffen over het gedeelte dat te laat betaald is.
Indien de opdracht buiten de beinvloedingssfeer van Samen met Annemarie niet is afgenomen binnen de gestelde einddatum, gelden de volgende annuleringsvoorwaarden: Deelname aan training: bij annulering meer dan 30 dagen voor aanvang van de eerste trainingsdag wordt een bedrag van € 100,- aan administratiekosten in rekening gebracht. Bij annulering binnen 30 dagen voor aanvang van de eerste trainingsdag wordt 50% van de totale trainingskosten in rekening gebracht, ook wanneer de aanmelding binnen deze periode heeft plaatsgevonden. Na aanvang van de opleiding of training is annulering niet meer mogelijk. Incompany workshops, presentaties of trainingen : annuleren zonder bericht: 100 % van de kosten van de geannuleerde workshop/ presentatie/ training. Bij annulering meer dan 30 dagen voor aanvang van de eerste trainingsdag wordt een bedrag van € 100,- aan administratiekosten in rekening gebracht. Bij annulering binnen 30 dagen voor aanvang van de eerste trainingsdag wordt 50% van de totale trainingskosten in rekening gebracht, ook wanneer de aanmelding binnen deze periode heeft plaatsgevonden. Annuleren binnen 7 werkdagen voor aanvang: 100% van de kosten van de workshop/ presentatie/ training. Na aanvang van de opleiding of training is annulering niet meer mogelijk. Incompany trajecten: na akkoordverklaring/ondertekening van het programmavoorstel en/of prijsvoorstel: 100% van de kosten genoemd in het voorstel. Presentatie, workshop of training in beheer van opdrachtgever: annuleren van de workshop of presentatie zonder bericht: 100 % van de kosten van de geannuleerde workshop/ presentatie/ training. Bij annulering tot 7 werkdagen voor aanvang van de workshop/ presentatie/ training vindt terugbetaling plaats, minus 25% van de deelnamekosten (administratiekosten). Annuleren van de workshop/ presentatie/ training binnen 7 werkdagen voor aanvang: 100% van de kosten van de workshop/ presentatie/ training. Deelname aan workshops: annuleren van deelname aan de workshop zonder bericht: 100 % van de kosten van deelname aan de workshop. Annuleren van deelname aan de workshop binnen 24 uur voor aanvang: 100% van de kosten van de deelname aan de workshop. Annuleren van deelname aan de workshop binnen 72 uur voor aanvang: 50% van de kosten van de deelname aan de workshop. Deelname aan events: annuleren van deelname aan het event zonder bericht: 100 % van de kosten van deelname aan het event. Annuleren van deelname aan het event binnen 3 werkdagen voor aanvang: 100 % van de kosten van de deelname aan het event. Annuleren van deelname aan het event binnen 7 werkdagen voor aanvang: 50 % van de kosten van de deelname aan het event. Bij annulering tot 14 werkdagen voor aanvang van het event vindt terugbetaling plaats, minus 25% van de deelnamekosten (administratiekosten). Coachtrajecten/deelname groepstrajecten; annuleren van deelname aan het traject zonder bericht: 100 % van de kosten van deelname. Annuleren van deelname aan het traject binnen 14 dagen voor aanvang: 100% van de kosten van de deelname aan het traject.
De duur van de opdracht hangt af van de soort dienstverlening en wordt zoveel mogelijk tevoren overeengekomen in de opdrachtbevestiging. In de opdrachtbevestiging wordt indien mogelijk een inschatting van de duur van de opdracht en van het aantal te houden sessies gegeven. Artikel 12. Tussentijdse beëindiging van de opdracht Beide partijen kunnen de overeenkomst eenzijdig beëindigen, indien één van hen van mening is dat de opdrachtuitvoering niet meer kan plaatshebben conform de bevestigde offerte en eventuele latere additionele opdrachtspecificaties. Dit dient gemotiveerd, schriftelijk en tijdig aan de wederpartij te worden bekend gemaakt. Indien door de opdrachtgever tot voortijdige beëindiging wordt overgegaan door andere redenen dan nalatigheid door opdrachtnemer, heeft Samen met Annemarie desalniettemin recht op betaling van de volledige, overeengekomen opdrachtsom, inclusief vergoeding van de door haar gemaakte en eventueel nog te maken kosten. Indien de betaling reeds heeft plaatsgevonden vindt er derhalve geen restitutie plaats. Samen met Annemarie mag van haar bevoegdheid tot voortijdige beëindiging slechts gebruik maken al ten gevolge van feiten en omstandigheden die zich aan haar invloed onttrekken of haar niet toe te rekenen zijn en waardoor voltooiing van de opdracht in redelijkheid niet van haar kan worden gevergd. Samen met Annemarie houdt in dat geval in ieder geval aanspraak op betaling van haar werkzaamheden tot aan het moment van beëindiging.
Annemarie van Oeffelen en haar medewerkers en partners zijn nimmer aansprakelijk voor enige (directe dan wel indirecte) schade welke aan opdrachtgever en/of aan de cliënt is ontstaan door en/of tijdens het gebruik van door en/of namens Samen met Annemarie geleverde zaken en/of diensten. Daarnaast is Samen met Annemarie nimmer aansprakelijk voor de kwaliteit of uitkomst van de door haar geleverde diensten; op Samen met Annemarie rust terzake ook slechts een inspanningsverbintenis. (zie tevens artikel 5)
Modellen, technieken en instrumenten die zijn ontwikkeld en/of gebruikt door Samen met Annemarie voor de uitvoering van de opdracht zijn en blijven het eigendom van Samen met Annemarie Datzelfde geldt ook voor de door Samen met Annemarie uit te brengen (tussen- en/of eind-) rapportages. De opdrachtgever krijgt slechts het recht, deze rapportages binnen haar eigen organisatie te gebruiken. Openbaarmaking van een of meerdere van deze zaken kan alleen geschieden na vooraf schriftelijk verkregen toestemming van Samen met Annemarie, tenzij bij de opdracht uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Annemarie van Oeffelen is gehouden tot geheimhouding van alles wat haar omtrent haar opdrachtgever is bekend geworden. Samen met Annemarie houdt zich aan de Wet Persoonsregistratie en zal de gegevens van haar opdrachtgever uitsluitend gebruiken voor de verwerking en administratieve afhandeling van de opdracht. De gegevens van de opdrachtgever zullen niet, dan dat daartoe een zwaarwegende reden aan ten grondslag ligt, aan derden worden verstrekt.
Samen met Annemarie behoudt zich het recht voor om deelnemers van een workshop die door hun gedrag of anderszins het normale verloop van de workshop verstoren of anderszins belemmeren, van deelname uit te sluiten. Uitsluiting zal schriftelijk en gemotiveerd worden medegedeeld aan de opdrachtgever en laat onverlet de verplichting van de opdrachtgever tot betaling van het volledige bedrag van de training of dienst aan Samen met Annemarie. Voor alle zaken/ bepalingen waarin deze Algemene Voorwaarden niet in voorzien, is het Nederlandse recht van toepassing. Geschillen zullen uitsluitend worden beslecht door de bevoegde Nederlandse rechter.